גלולת פלא לבריאות ? אם היו מבטיחים לכם תרופה- קפסולה שלו הייתם לוקחים אותה באופן קבוע יכול להיות שהייתם יכולים להימנע ממחלות ונטילת תרופות בכל מהלך חייכם הייתם מתנגדים ? ואילו אתם כבר חולים והיו אומרים לכם שהמציאו תרופה אחת שכוללת בתוכה את כל התרופות שאתם כבר לוקחים לא הייתם מעדיפים לנטול אותה במקום לנטול מספר תרופות ביום ?

אני יכול להגיד לכם שיש תרופה כזו והיא טבעית. אני לא יכול להבטיח לכם שהיא תמנע מכם לפתח מחלות אבל אני בהחלט יכול להגיד לכם שהיא תוריד את הסיכון שלכם לחלות במחלות ובמידה והם כבר קיימות היא תסייע לכם לאזן את המחלה בצורה טובה יותר. לתרופת הפלא הזו קוראים פעילות גופנית.

ישנם סוגים שונים של פעילויות גופניות ובמאמרים אחרים אסביר על ההבדלים בין סוגי הפעילויות השונות אבל צריך לזכור שלא משנה איזו פעילות גופנית נבחר אנחנו נרוויח. הפעילויות השונות כוללות בתוכם תועלות שונות ולכן ממש כשם שלכל מחלה יש תרופה כך לכל מטרה ספורטיבית/אסתטית או בריאותית יש את הפעילות המומלצת עם ההנחיות האישיות המתאימות וזה נקרא בשפה המקצועית- מרשם אישי לפעילות גופנית.

באופן כללי מבלי לרדת להבדל בין סוגי הפעילות הגופניות ניתן למנות ממחקרים מלא יתרונות ביישום קבוע של פעילות גופנית.

הנה הרשימה החלקית והלא מלאה של היתרונות שטמונים בפעילות גופנית ואיזה מחלות תוכלו למנוע או אילו תרופות תוכלו לצמצם (באישור רופא) אודות ליישום קבוע של פעילות גופנית בשגרה שלכם.

מחלות לב- צמצום בתחלואה ומניעה של תחלואה חוזרת במי שכבר חלה.

מחלות כלי דם- מניעת לחץ דם או איזון לחץ דם קיים, מניעה או איזון סוכרת, מניעה או איזון של כולסטרול ושומנים גבוהים, מניעה או טיפול במחלות כל דם היקפיים בעיקר ברגליים.

הורדת סיכון לתחלואה בכל סוגי הסרטן ושיפור סיכוי ההחלמה וצמצום תופעות לוואי בקרב חולים בסרטן.

מניעת דעיכה גופנית ונפשית בשל זקנה כמו גם מניעת נפילות ואיבוד שיווי משקל

שיפור המצב הנפשי ולכן מצוינת לביטחון עצמי נמוך, דימוי גוף נמוך, חרדות, דיכאון

צמצום בסיכון לתחלואה במחלות מפרקים כמו דלקות מפרקים

שיפור בתפקוד מערכת העיכול.

חיזוק ושיפור תפקודי הריאות וסיוע במחלות ריאות קיימות כגון אסטמה ומחלות חסימתיות או מגבלתיות בריאות.

שיפור בבריאות העור.

מניעה וטיפול באוסטאופורוזיס.

מניעה או שיפור התפקוד במחלות של הכליות

מניעה או טיפול בעודף משקל.

מניעת תופעות לוואי בהריון ושיפור היכולות לאחר לידה

שיפור יכולות קוגניטיביות שכליות

מניעה וטיפול במחלות נירולוגיות כגון פרקינסון או אלצהיימר

מניעה או טיפול באנשים לאחר אירוע מוחי

שיקום ומניעה של פציעות שריר שלד

שיפור בתפקוד היומי, בתפקוד המיני.

וזו רק רשימה חלקית של היתרונות שיש בביצוע פעילות גופנית. תחשבו שפעילות כל כך פשוטה ונגישה אפשר למנוע או לטפל בוא זמנית במספר רב של בעיות רפואיות. אז אתם מכירים עוד תרופה כזו ? אני לא מכיר.

כיצד מבצעים פעילות גופנית מותאמת למצבכם הבריאותי ולמטרות שלכם ? החלק הפשוט, היעיל והקל הוא פשוט להתחיל ובהדרגה לעלות עומסים. אם רוצים לעשות זאת בצורה יותר יעילה, בטוחה ונכונה כדי לקבל מרשם אישי לפעילות גופנית עם המלצות אישיות ומפורטות. מרשם אישי לפעילות גופנית למניעה וטיפול במחלות כרוניות ניתן לקבל אצלי בקליניקה לייעוץ פיזיולוגי.

לפרטים על השירות אתם מוזמנים להיכנס לכאן- ניפגש :)