הפילוסופיה של המרכז שלנו דוגלת בעבודה על פי פרוטוקול עבודה שמבוסס על מחקרים ודוגלת בשילוב של אימון גופני מותאם אישית ומבוסס הנחיות שהתגבשו ממחקרים מדעיים. מלבד פעילות גופנית כדי להפיק את המירב מתוכנית האימון אנחנו מנסים להסתכל על האדם באופן הוליסטי ולגבש ולתת הנחיות אישיות מעבר לעניין האימון הגופני. רוב רובם של המטופלים מגיעים למרכז בשל עודף משקל וצורך לרדת במשקל בשל סיבה חיצונית וגם בשל מחלה כרונית שאולי התפתחה בגין עודף המשקל.

החלק המתסכל הוא שעודף משקל אינו יכול להיפתר רק על ידי תזונה ופעילות גופנית כי ישנם גורמים משפיעים נוספים שגורמים לנו לשרוף פחות קלוריות ומנגד לאכול יותר קלוריות. אחד הגורמים הוא מחסור בשעות שינה

סקירה ספרותית של מחקרים מראה לנו לפחות 12 מחקרים שמראים קשר בין חוסר שעות שינה כרוני לאכילת יתר וחוסר בפעילות גופנית וכתוצאה מכך לחוסר יכולת לרדת במשקל

מחסור שינה גורם מעודד לאכילת יתר= עודף  משקל

מחסור שינה גורם לעייפות ולפחות פעילות גופנית= שריפת קלוריות מופחתת

מחסור בשינה מעלה סיכון למחלות כרוניות וכאב= קושי לבצע פעילות גופנית נפשי ופיזי

מחסור בשינה מעודד התפתחות סוכרת ומחלות לב

האירוניה שדווקא חוסר שינה מקשה עלינו לבצע פעילות גופנית וזה כמו מעגל רשע גורם לנו לעוד יותר בעיות שינה וזאת משום שפעילות גופנית היא כלי שיכול לסייע לנו לישון טוב יותר !

אז כמובן שאם רוצים לרדת במשקל ולשפר את בריאות ולאזן סוכרת מומלץ לגשת ולקבל טיפול תרופתי ורפואי מתאים אך יחד עם זאת מומלץ לבצע שינוים באורח החיים שיכולים לסייע לשפר את איכות השינה למשל תזונה שמותאמת להירגעות לפני שינה (למשל להימנע מארוחה כבדה או ארוחה שמכילה חומרים מעוררים כמו קפאין), לבצע פעילות גופנית שמסייעת לשינה (פעילות גופנית מרגיעה), לשלב הרגלי שינה איכותיים וטקס הירגעות אישי.

ההמלצה הטובה ביותר במידה ויש עודף משקל, סוכרת שאינה מאוזנת ובעיות שינה זה לגשת לטיפול רפואי ובמקביל להגיע לפיזיולוג מאמץ שיבנה תוכנית אימון גופני ותוכנית אורח חיים בריא שמותאמת אישית למצב הרפואי ותיקח בחשבון פעילות גופנית ותזונה שמתאימה לכושר ולבריאות של האדם ומתן דגשים לאימון ולתזונה שיעודדו שינה טובה יותר (למשל המלצות באלו שעות להתאמן, איזה סוג אימון לפי השעה ביום, מאכלים שמתאימים לשעות השונות ביום ועוד).

המלצה לייעוץ פיזיולוג כאן

המלצה לקורס אונלין לירידה במשקל

המלצה לקורס אונלין לסוכרת